دنیای بیمه تحلیل می‌کند

فروش 99 بیمه آسیا 21 درصد فراتر از هدف

فروش 99 بیمه آسیا 21 درصد فراتر از هدف

بیمه آسیا 21 درصد بیش از میزان برآورد میزان فروش در برنامه سالانه خود، بیمه نامه فروخته و به این ترتیب فراتر از هدف خود در سال 1399 گام برداشته است. این شرکت پیش‌بینی کرده بود که در سال 99 بالغ بر 69 هزار میلیارد تومان حق بیمه صادره داشته باشد ولیکن داده‌های اولیه نشان می‌دهد که بیمه آسیا در پایان سالی که گذشت بیش از 83 هزار و 820 میلیارد ریال فروش بیمه‌نامه داشته است.

شنبه 14 فروردین 1400 ساعت 5:8

به گزارش دنیای بیمه، بزرگترین بیمه غیردولتی ایران در حالی موفق شده در پایان سال 99 میزان فروش خود را به میزان 21 درصد از بودجه پیش بینی شده افزایش دهد که حق بیمه صادره این شرکت نسبت به پایان سال 98 رشدی 39 درصدی را نشان می‌دهد. به این ترتیب میزان کل حق بیمه صادره این شرکت از 60 هزار میلیارد ریال در پایان اسفند 98 به بیش از 83 هزار و 820 میلیارد ریال در پایان اسفند 1399 رسیده است و حالا باید منتظر ماند و دید در بودجه 1400 بیمه آسیا برآورد میزان فروش این شرکت به چه میزان خواهد بود؟

این گزارش می‌افزاید: شرکت بیمه آسیا  به مدیرعاملی مسعود بادین، در پایان سالی که گذشت بالغ بر 45 هزار و 852 میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده که رشد خسارت این شرکت نسبت به مدت مشابه سال 98 حدود 38 درصد بوده است و به این ترتیب میزان فروش بیمه آسیا باعث رشد میزان خسارت نشده و نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی این شرکت اندکی بهبود هم پیدا کرده و به 55 حدود درصد رسیده است.

از کل میزان فروش بیمه شرکت بیمه آسیا در سال 99، بالغ بر 35 درصد در رشته بیمه شخص ثالث اجباری، 16 درصد در رشته بیمه بدنه خودرو، 16 درصد در رشته بیمه درمان، 6 درصد در رشته بیمه زندگی اندوخته‌دار و 5 درصد هم در رشته بیمه حوادث سرنشین خودرو بوده است. همچنین سهم رشته های بیمه مسئولیت، باربری، آتش‌سوزی هرکدام 3 درصد برآورد شده است. سیاست مدیریت بیمه اسیا در 2 سال گذشته اصلاح پرتفوی بیمه‌ای این شرکت به ویژه مدیریت بهینه ریسک در رشته بیمه شخص ثالث از طریق الگوی ترکیبی با بیمه بدنه خودرو بوده و به همین دلیل نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی شرکت در رشته بیمه ثالث در محدوده 70 درصد و در رشته بیمه بدنه در سقف 39 درصد حفظ شده است.

مقایسه عملکرد بیمه آسیا در پایان اسفند 1398 و 1399

از سوی دیگر به نظر می‌رسد بیمه آسیا در 2 سال گذشته وارد فاز ریل‌گذاری جدید در رشته بیمه درمان شده و سهم آن از کل فروش به شرکت بهینه‌ای ریسک‌زدایی شده است و البته انتظار می‌رود با ورود اقتصاد ایران به دوران رونق و خروج از رکود، در 2 سال آینده بیمه آسیا با توجه به افزایش سرمایه حدود 1000 درصدی بتواند سهم بیشتری از بازار اتکایی و همچنین سایر رشته‌های بیمه‌ای از جمله بیمه باربری، مسئولیت، نفت و انرژی و کشتی را در اختیار بگیرد. افزون بر اینکه راهبرد فروش بیمه‌های زندگی همچنان در اولویت نخست تیم مدیریتی بیمه آسیا قرار دارد.

بیمه آسیا همچنان بالاترین میزان سهم را در بین شرکت‌های بیمه غیردولتی در اختیار دارد و انتظار می‌رود که سال 1400 این شرکت با جهش متفاوت‌تر نسبت به سال‌های گذشته خود را تجربه کند.

حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی بیمه آسیا در پایان سال 1399 به تفکیک رشته‌های اصلی - ارقام به میلیون ریال

تعداد بازدید : 101

ثبت نظر

ارسال