با هدف توسعه مناسبات تجاری؛

برگزاری رویداد تجاری ایران و اروپا

برگزاری رویداد تجاری ایران و اروپا

همایش بزرگ تجاری ایران- اروپا با هدف ایجاد بستر لازم برای همکاری‌های تجاری، علمی و فن‌آوری در جهت افزایش صادرات غیرنفتی ایران، در اواخر آذرماه سال جاری به صورت وبینار برگزار می‌شود.

یکشنبه 2 آذر 1399 ساعت 8:18

به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران؛ آقای میرهادی سیدی، با بیان این مطلب افزود: در این همایش که با کمک موسسه آمبروزیتی ایتالیا برگزار خواهد شد، شرکت‌های ایرانی و اروپایی حضور داشته و نشست‌های تجاری دوجانبه برگزار خواهند کرد.

وی اضافه کرد: این همایش و نشست‌های B to B مربوط به آن، در راستای استراتژی ملی صادرات جمهوری اسلامی ایران (که اخیراً توسط سازمان توسعه تجارت ایران و با کمک کارشناسان مرکز بین‌المللی تجارت و تامین مالی اتحادیه اروپا تدوین شده) و در جهت کمک به شرکت‌های ایرانی برای ورود به بازار اروپا و ایجاد امکان برای تعامل اقتصادی و تجاری آن‌ها با شرکت‌های اروپایی صورت می‌گیرد.

مشاور امور بین الملل و توافقنامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: شرکت‌ها برای برگزاری نشست‌های B to B خود در سایت اینترنتی اختصاصی این نشست بیش از ۲۰ روز (از ۱۱ آذر تا اول دی‌ماه) فرصت خواهند داشت تا نسبت به هماهنگی و برگزاری این نشست‌ها با شرکای تجاری خود اقدام کنند. همچنین در سایت اختصاصی این نشست، جستجوی شرکت‌های موجود و ارسال تقاضا برای برگزاری نشست‌ها از ۱۱ آذر ماه (اول دسامبر) امکان‌پذیر خواهد شد.

سیدی با اشاره به اینکه نشست هم‌اندیشی تجاری در فضای آنلاین اختصاصی (پلتفرم) مربوط به این نشست برگزار خواهد شد، افزود: رویداد اصلی سه روزه شامل نشست‌های تخصصی در زمینه مباحث مرتبط با روابط اقتصادی و تجاری ایران و اروپا و همچنین نشست‌های (پانل‌های) اختصاصی در خصوص استراتژی ملی صادرات در زمینه‌های بخش‌های صنعتی (قطعات خودرو-اقلام پتروشیمی)، بخش‌های کشاورزی (گیاهان دارویی، میوه و سبزی)، بخش‌های خدماتی گردشگری وخدمات (ICT) خواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این، فعالیت‌های متنوعی به منظور بهره‌برداری حداکثری شرکت‌کنندگان طراحی شده که از دو هفته پیش از رویداد اصلی آغاز شده و تا یک هفته پس از رویداد اصلی در جریان خواهد بود.

مشاور امور بین الملل و توافقنامه‌های تجاری گفت: این برنامه‌ها شامل برگزاری دوره‌های آموزشی در جهت ارتقای ظرفیت شرکت‌های ایرانی و تشخیص و بهبود مهارت‌های مدیریتی آن‌ها مرتبط با فرآیند‌های تجارت جهانی و ایجاد ارتباط تجاری با شرکت‌های طرف اروپایی و تنظیم ملاقات‌های دوجانبه از طریق جستجوی شرکت‌های حاضر در رویداد و پیشنهاد برگزاری نشست‌ها در پلتفرم اختصاصی نشست است.

سیدی با تآکید بر منحصر به فرد بودن این رویداد برای مجموعه کسب و کار‌های ایرانی و اروپایی، افزود: این نشست امکان تبادل ایده‌ها و تخصص‌ها و شناسایی و برقراری ارتباط با شرکای تجاری بالقوه را به شرکت‌های ایرانی و اروپایی می‌دهد همچنین احیای گفتگو‌ها و ایجاد زمینه اعتماد متقابل بین شرکت‌ها می‌تواند به بازسازی روابط تجاری ایران و اروپا منجر شده و روابط اقتصادی بین دو طرف را مستحکم‌تر بسازد و در عین حال مسیر را برای روابط تجاری و سرمایه‌گذاری گسترده‌تر هموار کند.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه ثبت نام و حضور شرکت‌های علاقمند ایرانی و خارجی در این رویداد هیچ هزینه‌ای را متوجه شرکت‌‎ها نمی‌کند، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نشست به وب سایت رسمی رویداد به آدرس www.europeiranbusinessforum.com مراجعه کنند و ضمن دانلود و مطالعۀ بروشور برنامه نشست‌ها، فهرست سخنرانان، برای حضور در این رویداد ثبت‌نام کنند.

گفتنی است، آخرین مهلت ثبت‌نام شرکت‌های ایرانی و اروپایی تا پایان ۱۶ آذرماه خواهد بود.

تعداد بازدید : 17

ثبت نظر

ارسال